English

ROZŠÍŘENÉ VYHLEDÁVÁNÍ

PODROBNOSTI O ČASOPISE:

ORBIS SCHOLAE

1/2018

vychází 3 x ročně 
brožovaná, 162 str., 157 x 230 mm
ISSN 1802-4637
E-ISSN 2336-3177
vydáno: 2018

obálka

  • články
  • obsah

  • Editorial
    Karolína Pešková, Štefan Porubský

    Teoretické studie
    Výuka o vědě a jejích dějinách: Česko versus Západ
    Jana Poupová

    Přehledová studie
    Kritické myslenie ako dôležitá súčasť kurikulárnej reformy na Slovensku
    Martina Kosturková, Janka Ferencová, Valentina Šutáková

    Empirické studie
    Rámcové vzdělávací programy a paradigma světových náboženství Jakub Havlíček

    Proměny postojů učitelů ke kurikulární reformě a jejímu zavádění
    Karolína Pešková, Tomáš Janko, Tomáš Janík, Michaela Spurná

    Pohľady učiteľov na slovenskú reformu školstva a svoje miesto v nej
    Beata Kosová, Marián Trnka

    Hodnotenie vybraných aspektov kurikulárnej reformy na gymnáziách v SR učiteľmi
    Petra Fridrichová, Vladimír Poliach

    Kurikulární reformy v anglofonních zemích: tři případy proměny historického učiva v primárním vzdělávání
    Dominik Dvořák, Michaela Dvořáková

    Recenze
    Santín, D., Balart, P., Cabrales, A., Calero, J., de la Fuente, Á., Oriol Escardíbul, J., Felgueroso, F., & Sicilia, G.
    Reflexiones sobre el sistema educativo
    Vanda Dluholucká


    obsah 2

    Editorial
    Karolína Pešková, Štefan Porubský

    Theoretical Paper
    Learning about Science and Its History: Czech Republic vs. the West
    Jana Poupová

    Review Paper
    Critical Thinking as an Important Part of the Curriculum Reform in Slovakia
    Martina Kosturková, Janka Ferencová, Valentína Šutáková

    Empirical Papers
    Framework Education Programmes and the World Religions Paradigm
    Jakub Havlíček

    The Changes of Teachers’ Attitudes Towards Curriculum Reform and Its Implementation
    Karolína Pešková, Tomáš Janko, Tomáš Janík, Michaela Spurná

    Teachers’ Views on the Slovak School Reform and Their Position in It
    Beata Kosová, Marián Trnka

    Evaluation of Selected Aspects of Curriculum Reform at Grammar Schools in the Slovak Republic by their Teachers
    Petra Fridrichová, Vladimír Poliach

    Curriculum Reforms: Primary History Change in Three English-Speaking Countries
    Dominik Dvořák, Michaela Dvořáková

    Book Review
    Santín, D., Balart, B., Cabrales, A., Calera, J., De la Fuente, Á., Oriol Escardíbul, J., ... & Sicilia, G. Reflexiones sobre el sistema educativo
    Vanda Dluholucká