DETAIL TITULU:
Genderové stereotypy v reklamních textech
Komárková Olga
Filozofická fakulta UK 2010
brožovaná, 216 str.
ISBN 9788073081485
-
anotace
Monografie přezkoumává současný stav reklamní produkce a zjišťuje, zda je oprávněná kritika neměnnosti tradičního a zavedeného způsobu zobrazení muže/ženy. Ve snaze přesáhnout hranice čistě feministického diskurzu byly zvoleny objektivní kvantifikační postupy, jež vytvářejí příslušný vědecký rámec pro následnou interpretaci reklamních textů. Autorka se věnuje reklamě nejprve obecně - probírá historii i současnost reklamy, fungování reklamní komunikace, působení reklamy, její funkce a výstavbu -, zabývá se ve stručnosti vývojem feministického myšlení i stavem genderových studií u nás. V interpretační části práce, která navazuje na statistické tabulky s výsledky obsahové analýzy, se pak zabývá jednotlivými modifikacemi ženství/mužství, jež dokládá jednotlivými reklamními texty a obrazovými prezentacemi v rozsáhlé barevné příloze.