© Nakladatelství
KAROLINUM 2023

RSS RSS   facebook


visa visa
maestro maestro

webmaster

VŠECHNY ZDE NABÍZENÉ PUBLIKACE MÁME SKLADEM

košík

VÁŠ NÁKUP


0 POLOŽEK
CENA: 0 VČETNĚ DPH



Domácí stránka  > SOCIOLOGIE  > detail titulu

DETAIL TITULU:

Reconceptualising "mainstream" youth. An exemination of young people's

consumer lifestyles in the Czech Republic

Masarykova univerzita 2013

brožovaná216 str.
ISBN 9788021060272

obálka
379,-
341,-
1-2 ks

Kniha se zabývá tématem, které v českém výzkumu mládeže představuje relativně opomíjenou oblast: mainstreamovou mládeží a spotřebou. Zjišťuje, do jaké míry koncept "mainstreamové mládeže" poskytuje přínosný vhled pro pochopení vztahu mladých lidí ke společenské změně a jak by tento koncept obohatil budoucí výzkum mládeže v České republice.

Zjištění založená na kvalitativní výzkumné studii zaměřené na význam spotřeby v každodenním životě "obyčejných" mladých lidí zpochybňují ortodoxní reprezentaci pasivně konformního mainstreamu, která v současnosti dominuje v českém výzkumu mládeže. Paradox volby a aktivní konformity zvýznamňují přítomnost reflexivity a aktivního zapojování mladých lidí do pozdně moderní spotřebitelské kultury a společenského života.

Tato kniha slouží jako doplnění i kritika trendu v současném českém akademickém výzkumu, jenž se zaměřuje spíše na marginalizované, spektakulární nebo extrémní skupiny a kultury mládeže.

This book represents a conceptual elaboration and empirical investigation of a relatively neglected area of attention in Czech youth research: Czech ‘mainstream' youth as ‘consumers'. The objective is to ascertain the extent to which the concept of ‘mainstream' youth offers a valuable lens for understanding young people's relationship to social change and how it might be relevant for further youth research in the Czech Republic.

Based on a qualitative research study concerned with the meaning of consumer lifestyles in the lives of ‘ordinary' young people, this book challenges the orthodox understanding of a passively conforming ‘mainstream' that prevails in youth research in the Czech Republic. Instead, it highlights the centrality of reflexivity in young consumers and their active engagement with late modern consumer culture and social life through the notion of a paradox of choice.

This book thus serves as both complement and critique, establishing a position alongside and against a more typical focus in Czech academic studies on marginal and extreme youth cultures