DETAIL TITULU:
Horizonty evropského dramatu. Současný divadelní text
mezi dramatickými a postdramatickými tendencemi
Augustová Zuzana - Jiřík Jan - Jobertová Daniela - eds.
AMU 2017
brožovaná, 331 str.
ISBN 9788073314101
-
anotace
Kniha je výstupem dvouletého projektu, jehož cílem je nabídnout komparativní pohled na současné tendence evropské dramatiky. První část sestává z vhledů českých teoretiků do jednotlivých divadelních kultur. Čtenář tak může sám nacházet paralely a rozdíly mezi vývojem dramatiky v Německu a Rakousku (Zuzana Augustová), Velké Británii (Martina Schlegelová), České republice (Vít Pokorný), Polsku (Jan Jiřík), Rusku (Marcela Magdová) a Itálii (Kateřina Bohadlová).
Druhá část knihy obsahuje do podoby studií zpracované příspěvky ze sympozia Současný divadelní text mezi dramatickými a postdramatickými tendencemi. Tyto příspěvky převážně zahraničních autorů se tematicky i rozsahově liší, vždy však jistým způsobem vypovídají o specifičnosti jednotlivých "národních" dramatik - od zamyšlení o fabuli z pera italského dramatika a badatele Davida Carnevaliho přes srovnání poetiky Elfriede Jelinek a Ewalda Palmetshofera od vídeňské teatroložky Terezy Kovacs, nástin nedávného vývoje polského divadla redaktora polského odborného časopisu Dialog Piotra Olkusze a vhled do českého kontextu od Lenky Jungmannové až po teoreticko-analytickou studii francouzského divadelního teoretika Patrice Pavise, kladoucí otázky o propojenosti textu a scény.
Druhá část knihy obsahuje do podoby studií zpracované příspěvky ze sympozia Současný divadelní text mezi dramatickými a postdramatickými tendencemi. Tyto příspěvky převážně zahraničních autorů se tematicky i rozsahově liší, vždy však jistým způsobem vypovídají o specifičnosti jednotlivých "národních" dramatik - od zamyšlení o fabuli z pera italského dramatika a badatele Davida Carnevaliho přes srovnání poetiky Elfriede Jelinek a Ewalda Palmetshofera od vídeňské teatroložky Terezy Kovacs, nástin nedávného vývoje polského divadla redaktora polského odborného časopisu Dialog Piotra Olkusze a vhled do českého kontextu od Lenky Jungmannové až po teoreticko-analytickou studii francouzského divadelního teoretika Patrice Pavise, kladoucí otázky o propojenosti textu a scény.