DETAIL TITULU:
Pedagogická psychologie pro učitele
Psychologie ve výchově a vzdělávání
Jedlička Richard - Koťa Jaroslav - Slavík Jan
Grada publishing spol. s r. o. 2018
brožovaná, 528 str.
ISBN 9788027105861
-
anotace
Učebnice se zaměřuje na psychologické otázky učení, vyučování a výchovného působení na děti a dospívající. Objasňuje podstatu nejčastějších problémů, s nimiž se pedagogičtí pracovníci setkávají při řízené socializaci a jejích poruchách, včetně konfliktů odehrávajících se v každodenních školních interakcích.
Publikace se zabývá řadou důležitých témat, jako je například:
* charakteristika pedagogické psychologie, její historický vývoj a interdisciplinární vztahy
* problematika výběru a uspořádání učiva, volby vhodných metod a forem hodnocení
* vliv primární socializace na sebepojetí jedince, jeho společenské zařazení a rizikové chování
* diagnostické metody a výzkumné přístupy využívané při pedagogické diagnostice a při vypracování kvalifikované pedagogické prognózy
* otázky výchovného poradenství a poskytování poradenských služeb
* psychosociální aspekty pedagogické psychologie, role školy a vzdělávání ve společnosti
* pedagogická autorita, specifika komunikace v pedagogickém procesu, řešení nedorozumění
* problematika agrese a podpory prosociálního chování
* text je doplněn medailonky význačných osobností oboru a obohacuje ho i řada ilustrací
Kniha je určena především studentům pedagogických oborů, množství nových podnětů v ní však najdou také stávající učitelé, vychovatelé, trenéři, mistři odborné výuky, sociální pedagogové a psychologové působící na děti a mládež.
Publikace se zabývá řadou důležitých témat, jako je například:
* charakteristika pedagogické psychologie, její historický vývoj a interdisciplinární vztahy
* problematika výběru a uspořádání učiva, volby vhodných metod a forem hodnocení
* vliv primární socializace na sebepojetí jedince, jeho společenské zařazení a rizikové chování
* diagnostické metody a výzkumné přístupy využívané při pedagogické diagnostice a při vypracování kvalifikované pedagogické prognózy
* otázky výchovného poradenství a poskytování poradenských služeb
* psychosociální aspekty pedagogické psychologie, role školy a vzdělávání ve společnosti
* pedagogická autorita, specifika komunikace v pedagogickém procesu, řešení nedorozumění
* problematika agrese a podpory prosociálního chování
* text je doplněn medailonky význačných osobností oboru a obohacuje ho i řada ilustrací
Kniha je určena především studentům pedagogických oborů, množství nových podnětů v ní však najdou také stávající učitelé, vychovatelé, trenéři, mistři odborné výuky, sociální pedagogové a psychologové působící na děti a mládež.