DETAIL TITULU:
O segregaci romských žáků ve vzdělávání
Němec Zbyněk
Pedagogická fakulta UK 2020
brožovaná, 198 str.
ISBN 9788076032194
-
anotace
Romové představují nejpočetnější a současně i nejvíce znevýhodněnou
etnickou menšinu jak v celé Evropě, tak i v České republice. Publikace
se zabývá fenoménem segregace sociálně znevýhodněných romských žáků ve
vzdělávání a prezentuje poznatky z kvalitativního výzkumu kombinované
se závěry dřívějších studií na dané téma. V jednotlivých částech textu
se autor věnuje příčinám a důsledkům segregace, specifikům výuky v
segregovaných školách a podpůrným mechanismům využívaným pro zvýšení
kvality vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků; samostatná
kapitola je pak věnována i fenoménu nadměrného zařazování Romů do
programů pro žáky s lehkým mentálním postižením. Důležitá část
publikace je zaměřena na popis strategií vedoucích k řešení
problematiky segregace romských žáků ve vzdělávání.
etnickou menšinu jak v celé Evropě, tak i v České republice. Publikace
se zabývá fenoménem segregace sociálně znevýhodněných romských žáků ve
vzdělávání a prezentuje poznatky z kvalitativního výzkumu kombinované
se závěry dřívějších studií na dané téma. V jednotlivých částech textu
se autor věnuje příčinám a důsledkům segregace, specifikům výuky v
segregovaných školách a podpůrným mechanismům využívaným pro zvýšení
kvality vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků; samostatná
kapitola je pak věnována i fenoménu nadměrného zařazování Romů do
programů pro žáky s lehkým mentálním postižením. Důležitá část
publikace je zaměřena na popis strategií vedoucích k řešení
problematiky segregace romských žáků ve vzdělávání.