© Nakladatelství
KAROLINUM 2020

RSS RSS   facebook


visa visa
maestro maestro

webmaster

VŠECHNY ZDE NABÍZENÉ PUBLIKACE MÁME SKLADEM

košík

VÁŠ NÁKUP


0 POLOŽEK
CENA: 0 VČETNĚ DPH



Domácí stránka  > UMĚNÍ  > fotografie  > detail titulu

DETAIL TITULU:

Ultra. proč je noc černá. Why the nigt is Black?

Kant 2022

vázaná300 str.
ISBN 9788074373770

obálka
-10% 1200,-
1080,-
SKLADEM

Kniha skutečných příběhů "posledních" nejvýznamnějších kanibalských Papuánských náčelníků a autentický záznam komunikace při symbolickém "Posledním Prvním Kontaktu".
Po tisíciletí byly takového příběhy předávány z generace na generaci pouze verbálně. Tato kniha /bohatě doplněných černobílými fotografiemi/ je první zaznamenaný materiál přepsaných autentických nahrávek rozhovorů s posledními přírodními lidmi doby kamenné předtím, než je navždy změní globalizace. Všichni mluví v první osobě a popisují své skutečné zážitky, neboť v džungli se nerozlišuje (západním úhlem pohledu) přirozené od nadpřirozeného. Všechno je reálné.
Až dosud bývaly "první kontakty" věcí moci, násilí, zvětšování teritorií a území vlivu, /ale naše země nikdy nekolonizovala jiné/ a o dnes již zaniklých animistických kulturách se zachovala svědectví prospektorů, misionářů, vojáků a antropologů, aniž domorodci vyprávějí sami o sobě. První kontakt s posledními přírodními národy až dosud nikdy neučinili umělci, přestože jde o "Setkání kultur"....

Jedná se rozšířenou verzi knihy Proč je noc černá, jejíž první vydání roku 2005 získalo cenu Magnesia Litera za objev roku.

A book of true stories told by the ‘last' prominent cannibal Papuan tribal chiefs and the authentic record of communication during the symbolic ‘Final First Contact'.
For thousands of years, stories like these have been part of the tribes' oral tradition, passed down from generation to generation. This book /richly supplemented with black and white photographs/ is the first ever transcription of authentic recorded interviews, conducted with the final indigenous tribespeople before their primeval culture is forever changed by globalisation. The first-person accounts describe the tribesmen's true stories, at least from their point of view: for them, there is no distinction between the natural and the supernatural - everything is equally real.
Until now, ‘first contacts' have been a matter of power, violence, the expansion of territories and spheres of influence /but our country has never colonized others/ and there are testimonies of prospectors, missionaries, soldiers, and anthropologists about the now extinct animist cultures, without the natives telling their own stories. The first contact with the last natural nations had never previously been made by artists, despite the fact that it was a Meeting of Cultures...
This is an expanded version of the book Why the Night is Black, the first edition of which won the 2005 Magnesia Litera Award for Discovery of the Year.