DETAIL TITULU:
Luboš Ogoun. Hvězda poválečného baletu
Šalounová Kateřina - Kocourková Lucie
Balet Praha o. p. s. 2024
vázaná, 252 str.
ISBN 9788090829428
-
anotace
V roce 2024 uplynulo 100 let od narození významného českého choreografa a jedné z nejvýraznějších osobností moderního baletu, Luboše Ogouna (18. 2. 1924 - 14. 2. 2009). Nadační fond a Institut Pavla Šmoka v roce tohoto výročí vydal novou monografii v rámci své ediční řady "Studio Balet Praha a Pražský komorní balet - historie a osobnosti".
Publikace se ujaly taneční historička Kateřina Šalounová, která se věnuje historii baletu po druhé světové válce, a taneční publicistka Lucie Kocourková, jež má za sebou již úspěšnou činnost v oblasti literatury faktu, zpracovala mimo jiné monografie o souboru Studio Balet Praha a choreografu Pavlu Šmokovi. Publikace přináší přehled choreografického díla Luboše Ogouna, analyzuje jeho postupy, umělecké názory, jeho inovativní přístup k modernímu baletu, který byl především v 60. letech významný. Jako spoluzakladatel souboru Balet Praha stál spolu s Pavlem Šmokem v čele progresivní linie české choreografie, kterou teoretik a dramaturg Vladimír Vašut označil za "novou vlnu". Luboš Ogoun vytvořil řadu významných děl pro soubor brněnského baletu, byl i choreografem či režisérem dalších inscenací z oblasti opery, operety i činohry, spolupracoval s dalšími divadly i s filmem a televizí. Spolupracoval také s československými moderními gymnastkami, byl trenérem olympioničky Evy Bosákové.
Kniha vychází za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury, Nadace Český hudební fond, Nadace Český literární fond a Nadačního fondu a Institutu Pavla Šmoka.
Publikace se ujaly taneční historička Kateřina Šalounová, která se věnuje historii baletu po druhé světové válce, a taneční publicistka Lucie Kocourková, jež má za sebou již úspěšnou činnost v oblasti literatury faktu, zpracovala mimo jiné monografie o souboru Studio Balet Praha a choreografu Pavlu Šmokovi. Publikace přináší přehled choreografického díla Luboše Ogouna, analyzuje jeho postupy, umělecké názory, jeho inovativní přístup k modernímu baletu, který byl především v 60. letech významný. Jako spoluzakladatel souboru Balet Praha stál spolu s Pavlem Šmokem v čele progresivní linie české choreografie, kterou teoretik a dramaturg Vladimír Vašut označil za "novou vlnu". Luboš Ogoun vytvořil řadu významných děl pro soubor brněnského baletu, byl i choreografem či režisérem dalších inscenací z oblasti opery, operety i činohry, spolupracoval s dalšími divadly i s filmem a televizí. Spolupracoval také s československými moderními gymnastkami, byl trenérem olympioničky Evy Bosákové.
Kniha vychází za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury, Nadace Český hudební fond, Nadace Český literární fond a Nadačního fondu a Institutu Pavla Šmoka.