© Nakladatelství
KAROLINUM 2023

RSS RSS   facebook


visa visa
maestro maestro

webmaster

VŠECHNY ZDE NABÍZENÉ PUBLIKACE MÁME SKLADEM

košík

VÁŠ NÁKUP


0 POLOŽEK
CENA: 0 VČETNĚ DPH



Domácí stránka  > UMĚNÍ  > architektura  > detail titulu

DETAIL TITULU:

Škola: prostor otevřený 3. tisíciletí

ČVUT v Praze 2024

brožovaná409 str.
ISBN 9788001071434

obálka
455,-
410,-
SKLADEM

Po tisíce let se opakuje stejný, a přesto pokaždé jiný příběh: starší, snad vzdělanější a možná i moudřejší, edukuje - vychovává a vyučuje - mladší. Publikace se cíleně soustřeďuje na poslední období, kolem a po přelomu tisíciletí, kdy edukace opouští prostory učebny umožňující pouze tradiční frontální vyučování s jasnými úlohami a hierarchií, prochází skupinově i jinak uspořádanými pracovnami, které uspokojují přirozenou vrozenou touhu dětí objevovat, tvořit a kooperovat, aby hledala místo edukace v kyberkulturním prostředí budoucnosti.
Kniha mapuje hledání nejlepší školy přístupné a přiměřené dětem; přehledné, ale i inovativní, nezkostnatělé a předvídavě umožňující učitelům vytvořit prostředí, v němž jsou děti nejúspěšnější i nejšťastnější. Autor na příkladech ukazuje jak snahu o otevření školy u nás v průběhu 20. století, tak mezinárodní přehled nejinspirativnějších realizací školních budov z celého světa.
Školní budova musí umožnit učiteli najít místo pro individuální modalitu edukace se svobodou vlastního uspořádání nábytku, snad i prostoru, umožňující realizovat jeho nejlepší cestu k dětem jako konkrétní naplnění celého příběhu. A jeho žákům pomoci najít školu jako místo pro bezpečné hledání, objevování a prozkoumávání světa i mezilidských vztahů.