Temná data
Hand David J.
V éře velkých dat je snadné podlehnout dojmu, že máme všechny informace, které ke správnému rozhodov...
Etika umělé inteligence
Coeckelbergh Mark
Belgický filosof Mark Coeckelbergh nabízí přístupný přehled etických výzev spojených s umělou inteli...
Pořiďte si druhý mozek
Forte Tiago
Do hlavy se vám toho víc nevejde. Nechte své poznámky přemýšlet za ni. Jména dětí kolegů. Kam se...
Ukradená pozornost
Hari Johann
Stejně jako mnozí z nás i Johann Hari zjistil, že neustálé přesouvání pozornosti z mobilního telefon...
Digitální řeč těla
Dhawan Erica
Lidé spoléhají na řeč těla jako na nedílnou součást vzájemné komunikace. V dnešní době však většina ...
Odpojte se
Kersting Thomas
Máte někdy pocit, že vaše děti nemají kontrolu nad elektronickými přístroji a monitory - že naopak e...
Informační gramotnost jako veřejný zájem, politika a norma
Dombrovská Michaela
Monografie propojuje obory informační věda, veřejná politika a právo v rá...
Jak obehrát železnou oponu
Švelch Jaroslav
Historie počítačových her v Československu 80. let byla donedávna považována za pouhou poznámku na o...
Press Reset. Vzestupy a pády ve videoherním průmyslu
Schreier Jason
Počítačové hry v současnosti představují největší zábavní průmysl, v němž...
Operátoři nových médií
Dvořák Tomáš - Charvát Martin
Můžeme ještě v dnešní době hovořit o oddělení technologií a člověka? Nebo přístroje s lidmi už zcela...
Péče on-line v psychosociálních oborech
Jochmannová Leona - Gergely Ondrej
Pandemie COVID-19 významně urychlila definování distanční formy péče při ...
Digiděti
Kršňák Jan
Kam dojdou děti hledající poklady v počítačových hrách? Kde se ocitají dospívající proplétající se z...
Digitální obrat v českých humanitních a sociálních vědách
Hladík Radim a kol.
Publikace prostřednictvím uceleného souboru mezioborově pojatých statí do...
Mýty a naděje digitálního světa
Zandl Patrick
Všimli jste si portrétu ženy na titulní straně knihy? Líbí? Během pár vte...
Síla rozumu v bláznivé době
Markoš Ján
Jak odhalit dezinformace? Jak se bránit argumentačním faulům? Jak dokážou marketingoví specialisti v...