DETAIL TITULU:
Čtenářské strategie v předškolním vzdělávání
Koželuhová Eva - Wildová Radka
Pedagogická fakulta UK 2021
brožovaná, 250 str.
ISBN 9788076032873
-
anotace
Kniha představuje možnost využití čtenářských strategií při rozvoji porozumění u dětí v předškolním věku. V první části je představen pojem čtenářské strategie v kontextu čtenářské gramotnosti a pregramotnosti.
Druhou část knihy tvoří příběhy osmi učitelů mateřské školy a mapování jejich cesty rozvoje porozumění u dětí. Na jejich příkladech jsou patrné možnosti využití čtenářských strategií u nečtenářů, a také rizika a chyby, kterých se učitelé při předčítání dětem dopouštějí. Na základě výsledků kniha přináší doporučení pro další zkvalitnění rozvoje porozumění dětí textům, které jsou jim předčítány.
Druhou část knihy tvoří příběhy osmi učitelů mateřské školy a mapování jejich cesty rozvoje porozumění u dětí. Na jejich příkladech jsou patrné možnosti využití čtenářských strategií u nečtenářů, a také rizika a chyby, kterých se učitelé při předčítání dětem dopouštějí. Na základě výsledků kniha přináší doporučení pro další zkvalitnění rozvoje porozumění dětí textům, které jsou jim předčítány.